free sex (profitabil!)

18 November 2012 | By Seramis Sas | Filed in: Neurostiinte/Filosofia mintii.

Pornografie! Cand ai accesat ultima oara un astfel de material? Da, din acela cu “lectii” despre sex, imperechere, coit, copulatie, reproducere, f…  in formule variate la animalele (ispitite de diavol, hi,hi!) din specia homo sapiens. A, tu nu “servesti” asa ceva. Dar, prietenul tau? N-ai fi curioasa sa afli cu ce frecventa saptamanala se uita la pornografie?

Sa-ti ofer niste cifre, dar iti sugerez sa te asezi bine in scaun sau fotoliu. Dupa cum banuiesti, pornografia este o industrie de miliarde de dolari pe an. Cam cati? Te intreb eu. Zi si tu o cifra?

In anul 2006, veniturile adunate de pe tot mapamondul au ajuns la cifra uluitoare de 97,06 miliarde de dolari americani. Stiu ca nu te descurci cu reprezentarile cifrelor mari, asa ca pentru comparatie, suma respectiva este mai mare decat veniturile insumate ale urmatoarelor corporatii: Google, Microsoft, Yahoo, eBay, Amazon, Apple si Netflix.

Trebuie sa mai stii ca, in fiecare secunda (care aduce un venit de 3 075, 64 american dollars) sunt in medie (din totalul de useri) 28 258 de utilizatori de internet care acceseaza materiale pornografice. Tot cu fiecare secunda care trece, alti 3000 de spermatozoizi sunt fabricati acolo jos, in testicole. Probabil, crezi tu, ca majoritatea acestor useri sunt barbati. Da, cei mai multi sunt purtatorii de cromozomi XY, insa 1 din 3 vizitatori ai siturilor cu continut pornografic este o reprezentanta a cromozomilor XX.

Cu certitudine, este o industrie de succes si cu perspective de viitor, indiferenta la recesiune. Cand privesti, cu ochi mari de melc cotobelc, la aceste cifre n-ai cum sa nu te intrebi, care e explicatia? Mai multe sunt motivele, pentru care oamenii manifesta un apetit insatiabil pentru pornografie, dar unul mi se pare ca e fundamental.

Your brain is dumb.    

Creierul esueaza in a distinge intre realitate si fantezie. Privesti un ecran colorat, care se afla intr-o cutie. Nimic din ceea ce vezi si auzi nu este real. Privesti la pixeli colorati si apare excitatia (dorinta sexuala). Nu sunt experiente reale. Tu stii asta… doar in plan rational cu sediul in cortexul frontal, o achizitie recenta in istoria lui homo sapiens. Dar ratiunea nu poate impiedica o erectie si, in general, reactii emotionale si fiziologice (designed by nature) in milioane de ani de evolutie. Cand vei deschide televizorul pentru a urmari stiri ori vreun film, poate iti amintesti asta. Creierul tau este amagit (prostit!) de acele imagini produse intr-o cutie cu ecran de 80 cm, eventual, high definition.  Crede ca e realitatea.  Asa ca, ma gandesc eu, ca poate n-ar trebui sa-ti fie indiferent la ce fel de emisiuni si filme te expui. Iar daca esti un parinte responsabil, presupun ca vei avea grija (poate deja faci asta) la ce fel de imagini iti expui progenitura mult mai vulnerabila in comparatie cu tine.

 http://internet-filter-review.toptenreviews.com/internet-pornography-statistics.html


Comments are closed here.